الرئيسية » منوعات » بالصور..حفلات الـ Moves Places الجنسية في القاهرة تثير الجدل

بالصور..حفلات الـ Moves Places الجنسية في القاهرة تثير الجدل

[Total: 4    Average: 3.3/5]

تداول نشطاء مواقع التواصل الإجتماعي والعديد من الصفحات الشهيرة صور لحفلات اقيمت ليلة رأس السنة  في القاهرة.
وتظهر في الصور فتيات بملابس فاضحة وأفعال مشينة وسط الخمور والرقص العاري.

وهوا ما اثار استياء ونقض نشطاء مواقع التواصل الإجتماعي وأكدو على رفض تلك الأفعال خاصة في مجتمعنا العربي والشرقي

وانتشرت مؤخرًا على موقع التواصل الاجتماعي “فيس بوك” صفحة شهيرة بعنوان “Moves Places” تنشر صور تجمع بين الكثير من الشباب من الجنسين.

الصفحة عبارة عن دليل للمصيف والمصطافين الذين يرغبون فى قضاء وقت ممتع على الشواطئ سواء كانت في الغردقة أو مرسي مطروح أو شرم الشيخ أو الساحل.

وتضع الصفحة منشورًا وتكتب فى بدايته “دليل”، مثل: “دليل المصيف علشان بس اللخبطة اللي بتحصل والناس اللي بتسافر بعشم ويلاقوا نفسهم متكدرين مع أهاليهم أو صحابهم..

الساحل: ماية حلوة وباليل نزولات لطيفة أو سهر.. لو ملكش في قاعدة الكافيهات ولا السهر يبقى مش هتنبسط غير الصبح وهتضطر تقرفنا ببقيت الطاقة اللي فيك في شتيمة الناس وتقول عليهم فيك وكدة.✋

دهب: البحر هناك للscouba diving وال snorkeling غير كدة هري.. والناس هناك بتنام على ١٢ بالكتير وبيصحوا بدري…لو ملكش في أي أنشطة تناسب البحر والجبال بشكل عام مش هتنبسط.. تقدر تنبسط هناك من غير مخدرات عادي.

راس شيطان: استجمام وصمت خالص.. لو ملكش في المخدرات وطالعين جروب من جنس واحد يبقى هتنبسط في أي فرع من فروع كوستا في القاهرة أكتر بكتير.

السخنة: يومين صد رد اللي هم بتوع الويك إند علشان تشوف البحر ويبقى اسمك سافرت.
الجونة: لو ملكش في السهر أو والشرب يبقى كمل كمان ٥٠ كيلو على الغردقة انزل البحر واكتفي بأكلة سمك هيبقى أفضل.
شرم الشيخ: كان في وخلص”.

الغريب في الصفحة أنه مع كل منشور يتم رفعه على الصفحة يتم إقحام بعض الصور التي تخالف عادات وتقاليد المجتمع المصري، والتي تجمع بين الشباب من الجنسين في أوضاع مخلة بالأداب العامة، وقد قام أمس الجمعة أحد الملاهي الليلية بالجيزة بخطة ترويجية لجذب زبائنه من الشباب والفتيات عن طريق نشر عدد كبير من الصور لمجموعة من الزبائن وهم في حالة اندماج عاطفي بين الشباب والفتيات، وفي أوضاع جنسية مثيرة في صور أخرى، وذلك من خلال صفحة “Moves Places”.

وكتبت الصفحة: “المكان: bb2 Club
النهاردة لسة الجمعة ولسة عندنا أجازة Moves Places بتنصحك تاخد صاحبتك من إيدها وتعلمها ترقص إزاي، يلا لسه عندك وقت قبل الأجازة متخلص خد صاحبتك في إيدك علشان محدش غيرها هيفيدك..
الديسكو ده 95% منه شباب، يعنى لو إنت سنك فوق ال 28 مثلًا هتحس إنك غريب وسطهم”.

YouTube Preview Image

YouTube Preview Image

Facebook comments:

اضف رد

لن يتم نشر البريد الإلكتروني .